KAPASİTE RAPORU NEDİR? Kapasite raporu; üretim yapan tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarının üretim gücünü gösteren belgedir.Kapasite raporları düzenlenebilmesi için öncelikle kapasite raporu düzenlenecek firmaların ticaret siciline tescili ve işyerinin bulunduğu yerdeki odaya üye olması gerekir.Kapasite raporları; firmaların iletişim bilgilerinin yanı sıra, yıllık üretim kapasitelerini, makine parkını, kullandıkları hammaddeleri, kapasite hesaplamaları ile sermaye ve istihdam bilgilerini içerir. KAPASİTE RAPORU TANZİMİNDE AMAÇ: Kapasite raporları ülkenin sınai üretim gücünü tespit etmek, ekonomik ve stratejik plan ve programlara ışık tutmak amacıyla düzenlenirler. KAPASİTE RAPORUNUN YASAL DAYANAĞI: 28.5.1975 tarihli Resmi Gazete de yayımlanan 7/9914 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı, 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu, 6948 sayılı Sanayi Sicil kanunu, KAPASİTE RAPORUNUN KULLANILDIĞI ALANLAR: Yatırım Teşvik Belgesi, Dahilde İşleme İzin Belgesi, Sanayi Sicil Belgesi müracaatlarında, Muhtelif ithalat ve ihracat işlemlerinde, İhalelerde,Kredi teminlerinde, Sanayi Veri Tabanının hazırlanmasında. KAPASİTE RAPORUNUN GEÇERLİLİK SÜRESİ: Kapasite raporları düzenlendiği tarihten itibaren, firma tarafından değişiklik talebi bulunulmaması veya odalarca değişiklik tespit edilmemesi halinde iki ( 2 ) yıl geçerlidir. Odalarca yapılan uyarılar da dikkate alınarak geçerlilik süresi dolmadan bir ay önce yenileme talebinde bulunulması gerekmektedir. Raporda yer alan makinalar kiralık ( leasing dahil ) ve kira sözleşmesi süresi 3 yıldan az ise sözleşmenin bitim tarihi raporun geçerlilik süresini belirler. Makina kira sözleşmesi süresi, kapasite raporu için başvuru tarihinde 1 yıl az ise bu makinalar için kapasite raporu düzenlenmez. KAPASİTE RAPORU BAŞVURUSU NASIL YAPILIR? Ticaret ve Sanayi Odalarına kaydolarak sanayi kuruluşu niteliği kazanan özel veya tüzel kişiliklerin irtibat bilgilerini, üretim konularını ve yıllık üretim kapasitelerini, teknolojilerini, makine parkını, kullandıkları hammaddeleri, sermaye ve istihdam bilgilerini ve benzeri konuları içeren, kuruluşun kimlik kartı niteliğindeki kapasite raporlarını Akçakoca Ticaret ve Sanayi Odası organizasyon yapısı içerisinde, Oda Sicil Bölümü düzenlemektedir. Oda Sicil Bölümü tarafından görevlendirilen ekspertiz heyetleri ile firma işyerinde yapılan inceleme ve belgelerin değerlendirilmesi sonucunda düzenlenen kapasite raporları, prosedür gereğince Odalarca elektronik ortamda hazırlandıktan sonra Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (T.O.B.B) onayını almak zorundadır. Kapasite raporlarının yanıltıcı veya haksız rekabete neden olabilecek bilgiler içermemesi büyük önem taşıdığından, hesaplamalarda T.O.B.B. tarafından belirlenen kriterler ve hesaplama yöntemleri esas alınmaktadır. Oda Sicil Bölümü tarafından kapasite raporlarında yer alan ürünler ile makine ve tüketim kalemleri TÜİK ve TOBB tarafından belirlenmiş kodlama sınıflamasına göre kodlanmaktadır. Ürünlerin kodlanmasında PRODTR 2010, makine ve tüketim kalemlerinin kodlanmasında ise CPA 2008 sınıflama sistemi kullanılmaktadır. Kapasite raporu başvurusunda bulunmak için Akçakoca Ticaret ve Sanayi Odası'na üye olmak zorunludur. İşyeri adresi değişikliklerini Üye İlişkileri Şubesine bildirmeyen üyelerimizin Kapasite Raporu müracaatları kabul edilmemektedir. KAPASİTE RAPORU BAŞVURUSU 01 Kasım 2024 tarihinden itibaren kapasite raporu düzenlenmesine ilişkin tüm müracaatlar (İlk kapasite, Kapasite Rapor Yenilmesi, Kapasite Rapor Değişikliği) ve takip işlemleri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından yönetilen “Sanayi Bilgi Sistemi” adlı web tabanlı uygulama aracılığıyla gerçekleştirilecektir. SBS ’ye http://sanayi.org.tr adresinden ulaşılabilmektedir. Kapasite raporu başvurusu Odamız sicil veri tabanında yer alan firma ortağı, temsil ve/veya imzaya yetkili kişiler veya firmanın belirleyeceği ilgili kişiler aracılığıyla e-devlet üzerinden yapılmaktadır. Ancak başvuru takibine özel görevlendirilen diğer personel ve kişiler için ise yetkilendirme talepleri (dilekçe için tıklayınız) Odamız Üye Hizmetleri servisine iletilecektir. Bilgi güncellemesinin sonuçlandırılmasının akabinde SBS üzerinden işlem yapmaya yetkili kişiler tarafından sisteme giriş yapılıp işlemler başlatılmaktadır. SBS sisteminde gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin detaylı bilgiler için sistemin içinde “Yardım” sekmesinde yer alan eğitim videolarından, TOBB’ca hazırlanan kullanım kılavuzlarından (kılavuz için tıklayınız) destek alınabilir.